یزدفردا: اعزام تیم بسکتبال سه نفره دانشجویی دختران یزد به مسابقات آسیایی در کشاقوس تامین هزینه‌ها قرار دارد.

به گزارش یزدفردا: مرحله نهایی لیگ بسکتبال سه نفره دانشجویان دختر مسابقات دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور اسفند ماه سال ۱۴۰۲ به میزبانی سالن ولایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار و تیم یزد با کسب عنوان قهرمانی، سهمیه حضور در مسابقات آسیایی را از آن خود کرد.

این تیم در خرداد ماه پیش رو برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا که به میزبانی کشور چین برگزار می‌شود می‌بایست اعزام شود اما اکنون اعزام این تیم کاملا بومی به دلیل تامین نشدن هزینه های مالی در هاله‌ای از ابهام است.

«فاطمه مجبوری» سرمربی این تیم در این باره گفت: تیم بسکتبال سه نفره دانشجویان دانشگاه آزاد استان یزد با ترکیبی کاملاً بومی، پس از قهرمانی در ایران، سهیمه حضور در مسابقات آسیایی را به دست آورد.

وی افزود: این اتفاق برای اولین‌بار در تاریخ بسکتبال بانوان استان یزد رخ داده است و این تیم چهار نفره منتخب با ترکیب سه بازیکن بومی و البته یک بازیکن غیر بومی که اخیراً به تیم اضافه شده، با انگیزه و آمادگی فوق‌العاده‌ای تمرینات خود را برای حضور در این مسابقات و ایستادن بر روی سکو قهرمانی پیگیری کرده است.

مجبوری ادامه داد: در حال حاضر برای اخذ مجوزات لازم و گرفتن ویزا در حال اقدام هستیم اما متاسفانه نمی‌دانیم که اعزام خواهیم شد یا خیر؟

سرنوشت اعزام این تیم را از «محمدرضا ساده» رئیس هیات ورزشهای دانشگاهی استان پیگیری کردیم؛ وی در خصوص اعزام این تیم گفت: سهمیه حضور در مسابقات آسیایی به تیم یزد تعلق گرفته است اما تا این لحظه به دلیل عدم تامین بودجه، اعزام به این تیم به مسابقات آسیایی لغو شده است.

وی افزود: هزینه اعزام این تیم باید از محل اعتبارات دانشگاه آزاد یا فدراسیون ورزش های دانشگاهی تامین شود که بخشی از این هزینه ها تامین و باقی مانده آن باید از محلی دیگر تامین شود که تا این لحظه اتفاقی رخ نداده؛ اما در تلاشیم تا این تیم اعزام شود.

ساده ادامه داد: فرصت زیادی تا مسابقات باقی نمانده و در روزهای آتی باید تکلیف اعزام مشخص شود و در صورت انصراف نیز می‌بایست خسارت آن به آسیا پرداخت شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا